17 Ağustos 2022 Çarşamba

Evergreen İçerik Nedir?

SEO ve içerik pazarlaması ile ilgileniyorsanız, muhtemelen “her zaman yeşil olan içerik” ifadesini duymuşsunuzdur ve sitenizin buna sahip olması gerektiği söylenmiştir.

Peki, her zaman yeşil olan içerik nedir ve SEO için neden önemlidir?

Hadi başlayalım.



Her zaman yeşil içerik nedir?

Evergreen içerik, son kullanma tarihi olmayan içerik olarak tanımlanabilir. En az veya hiç güncelleme olmadan, birisi onu ne zaman okursa okusun, taze, kullanışlı ve alakalı kalır. İçeriğin her zaman yeşil olarak kabul edilebilmesi için, yayın tarihinden bağımsız olarak alaka düzeyini koruması gerekir. Zamana duyarlı olmadığından, ilk yayınlandıktan çok sonra önemli anahtar kelimeler için sıralamaya ve trafik çekmeye devam eder.

 

Peki neden yaprak dökmeyen denir?

Nasıl yaprak dökmeyen ağaç mevsimler boyunca yapraklarını koruyorsa, yaprak dökmeyen içerik de sürdürülebilir ve kalıcı olarak kabul edilir. Güncel haber döngüsü veya mevsimden bağımsız olarak, okuyucularla her zaman alakalı bir konu etrafında döner. Sonuç olarak, her zaman yeşil kalan içerik, değerini uzun vadede korur.

 

Her zaman yeşil kalan içerik ne değildir :

Her zaman yeşil olmayan içerik hızla modası geçmiş ve alakasız hale gelir. Haber medyası tarafından yayınlanan içeriğin çoğu, eskimeyen içerik değildir. Örneğin, 2020 ABD Başkanlık Seçimleri ile ilgili bir hikaye, ne kadar iyi yazılmış ve akılda kalıcı olursa olsun, seçim biter bitmez modası geçmiş oldu.

Tatillere veya tekrarlanan etkinliklere odaklanan sezonluk içerikler her zaman yeşil değildir, çünkü ilgi, yılın zamanına bağlı olarak zamanla artıp azalacaktır. Aynı durum, zaman geçtikçe ve daha fazla veri kullanılabilir hale geldikçe güncelliğini yitiren raporlar ve istatistikler için de geçerlidir.

Moda, politika, teknoloji veya TV şovları ve pop kültürü, her zaman yeşil kalan içeriğe dönüştürülmesi zor konulardır.

 

Evergreen içeriği şunları içermez:

  • Haber makaleleri
  • Güncelliğini yitirmesi muhtemel istatistikler veya sayısal raporlar
  • Belirli bir tatil veya mevsim hakkında makaleler
  • Mevcut bir trende veya popüler kültür modasına yönelik içerik odaklı
  • Trend tabanlı içerik
  • Yaygın yaprak dökmeyen formatlar

Daha yaygın yaprak dökmeyen biçimlerden bazıları şunlardır:

  • Listeler
  • İpuçları
  • Nasıl yapılır içeriği
  • Ürün İncelemeleri
  • (Bazı) videolar

Bu formatlarda yazmak, eserinizi otomatik olarak her daim yeşil yapmaz, ancak her zaman yeşil kalan içeriğe dönüştürmek diğerlerinden daha kolaydır.

 

Her zaman yeşil içerik konuları

Yemek tariflerinin çoğu, her zaman eskimeyen içerik konularına iyi bir örnektir ve muhtemelen NYT'nin Yemek Pişirme bölümünün kendi abonelik hizmetlerini büyük bir başarıyla başlatabilmesinin nedeni budur . İnsanlar, mevsim ne olursa olsun, all'Amatriciana makarnası için her zaman iyi bir tarif arayacaktır. Öte yandan, bir Şükran Günü tarifi, alaka düzeyini yalnızca Şükran Günü sezonunda koruduğu için her zaman yeşil kalan içerik olarak kabul edilmez.

Diğer her zaman yeşil içerik konuları genellikle sağlık, sağlık, fitness, ebeveynlik, kariyer, aşk ve finansı içerir.

İşinizle alakalı her zaman değişmeyen konuları ele almak önemlidir. Seyahati tanıtıyorsanız, ilgili her zaman güncel olan konular arasında "Dünyanın herhangi bir yerinde benzersiz konaklama yeri nasıl bulunur" veya "Avrupa'da trenle nasıl seyahat edilir" yer alabilir.


Her zaman yeşil kalan makaleler olarak kabul edilebilecek bazı daha spesifik örnekler:

  • Bütçeyle dünyayı gezmenin 10 yolu
  • Yazar tıkanmasının üstesinden gelmek için en iyi ipuçları
  • İşten nasıl ayrılır ve serbest çalışmaya nasıl başlanır?
  • Bir kitap yazmak için adım adım kılavuz
  • Kısa bir iş planı nasıl yazılır
  • SEO'ya Yeni Başlayanlar Kılavuzu
  • Teknik SEO Sözlüğü

Bu konular öngörülebilir gelecekte alakalı olmaya devam edeceğinden, hepsi her zaman yeşil kalan içerik örnekleri olarak kabul edilir.

 

Her zaman yeşil içerik neden önemlidir?

Okunduğundan bağımsız olarak rağbet gören her zaman yeşil içerik, aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok avantaja sahiptir:

 

1. İş yükü verimliliği

İçerik yönetimi açısından bakıldığında, her zaman yeşil kalan içerik, minimum güncellemelerle gelecekte yeniden kullanılabilir ve yeniden kullanılabilir. Oluşturduğunuz içeriği ne kadar çok kullanırsanız, o kadar değerli olur.

 

2. Otorite yaratır

Her zaman yeşil kalan içeriğin son kullanma tarihi olmadığı için, bir konudaki uzmanlığınızı ve otoritenizi uzun süre korur. Ayrıca, uzmanlık alanınızla ilgili konulardaki yüksek kaliteli içerik, otoritenizi oluşturmanıza ve hedef kitlenizle güven geliştirmenize yardımcı olacaktır.

 

3. Düzenli organik trafik sağlar

Her zaman yeşil kalan konu yüksek bir aylık arama hacmine sahipse ve ilgili makale alakalı ve değerli bilgiler sağlıyorsa, içerik yayınlandıktan çok sonra web sitenize sürekli bir trafik kaynağı alırsınız.

 

4. Yüksek arama motoru sıralamalarına ulaşır

Google, arama sorgularına yanıt verirken eski içeriği sıralamaz. Her zaman yeşil olan içerik zamansız olduğundan, diğer içerik türlerinden daha üst sıralarda yer alma eğilimindedir.

 

5. Geri bağlantılar oluşturur ve web sitesi hemen çıkma oranını azaltır

Kaliteli her zaman yeşil içerik yalnızca web sitelerinin içeriğinize bağlantı verme şansını artırmakla kalmaz, aynı zamanda okuyucuları web sitenizde daha uzun süre tutar, böylece arama motorlarına içeriğinizin değerli olduğunu söyler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evergreen İçerik Nedir?

SEO ve içerik pazarlaması ile ilgileniyorsanız, muhtemelen “her zaman yeşil olan içerik” ifadesini duymuşsunuzdur ve sitenizin buna sahip ol...