17 Ağustos 2022 Çarşamba

SEO Stratejisi Nedir?

SEO Stratejisi Nedir?

Herhangi bir SEO taktiğine başlamadan önce, sağlam bir stratejiye sahip olmak, bir yol ve beklenen sonuçları tanımlamaya yardımcı olabilir. Kapsamlı bir SEO stratejisi şu öğeleri içermelidir: SEO Stratejisi ve Planlaması

 


  • Kitle Tanımı – Web sitenize kimler geliyor? Daha da önemlisi, web sitenize kimin gelmesini istersiniz?
  • Web Sitesi, Sıralamalar ve Google Araçları Denetimi – Mantıklı bir SEO stratejisinin parçası, mevcut durumunuz hakkında kesin bir anlayış olacaktır.
  • Hedefler ve Hedefler – Tanımlanmış amaç ve hedeflere sahip olmak, optimizasyon yolculuğunuz boyunca doğru yola odaklanmanıza yardımcı olabilir.
  • Rakip Ortamı – Rakiplere göz atmak aynı zamanda SEO performansınızı karşılaştırmanıza, içeriği etkili bir şekilde planlamanıza ve yeni rakipler keşfetmenize olanak tanır.
  • Anahtar Kelime Evreni – Hedef terimlerimizi çizdiğimiz evren çok büyük olabilir. Uygun terimlerin seçilmesi esastır.
  • İçerik Pazarlama Planı – SEO yalnızca arama motorlarının web sitenizden okuyabileceği şeylerde bulunur. Bir web sayfasını bir anahtar kelimeye göre sıralamak için, o terim/terimler etrafında yayınlanmış içeriğe sahip olmanız gerekir.
  • Yerel SEO (varsa) – İşletmenizin, müşterilerin sizinle etkileşim kurmak için ziyaret edeceği bir veya daha fazla fiziksel konumu varsa, yerel SEO, ihtiyaç duyulan başka bir optimizasyon katmanıdır.

Bir programın Strateji ve Planlama bölümünden sonra, doğal olarak taktik uygulamaya dalarsınız:


SEO Yürütme

  • Teknik SEO – Arama motorlarında sonuçlarınızı iyileştirmek için yürütülebilecek web sitesi ve sunucu optimizasyonları.
  • Site Dışı SEO – Site Dışı SEO veya sayfa dışı SEO, web sitenizin dışında, arama motoru sonuçlarınızı etkilemeye devam edecek olan listeleri ve geri bağlantıları ifade eder.
  • Yerel SEO (varsa)
  • İçerik geliştirme
  • Ölçüm
  • Arıtma

SEO Stratejisi Ne Değildir?

Bazen SEO ile karıştırılan başka birçok disiplin vardır. Dijital pazarlama büyük bir şemsiyedir ve SEO kesinlikle bunun altına düşerken, ilgili konuları karıştırmak kolaydır.

İşte SEO olmayan dijital pazarlama kapsamına giren şeyler:

  • Dönüşüm Oranı Optimizasyonu
  • Sosyal Medya Stratejisi
  • TBM Reklamcılığı
  • Pazarlama Otomasyonu
Stratejiler için Dijital Pazarlama Blog yazılarını takip edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Evergreen İçerik Nedir?

SEO ve içerik pazarlaması ile ilgileniyorsanız, muhtemelen “her zaman yeşil olan içerik” ifadesini duymuşsunuzdur ve sitenizin buna sahip ol...