17 Ağustos 2022 Çarşamba

SEO Uzmanı Nedir?

SEO Uzmanı Olmak İçin Hangi Nitelikler Gereklidir?

Öncelikle SEO Nedir sorusunu yanıtlayarak başlayalım. SEO, Arama Motoru Optimizasyonu anlamı taşıyan ve web sitelerin daha görünür hale gelmesini sağlayan çalışmalar bütününe verilen addır.

Okulda birine nasıl SEO uzmanı olunacağını öğretebilecek bir sınıf yok. Deneyimden, ellerinizi kirletmekten ve alandaki uzmanlardan hileler ve taktikler alarak öğrenirsiniz.



Bir SEO uzmanı, futboldaki oyun kurucuya benzer. Oyun, deneyim nedeniyle büyük oyun kurucular için zamanla yavaşlar. Üst düzey oyun kurucular birçok savunma planı gördüler ve oyun filmi izleme eğilimlerini yakaladılar, bu da zaman geçtikçe daha yetkin olmalarını sağlar.

İşinizi anlamak için zaman ayırırlar

SEO'da başarılı olmak için bir işletmenin nasıl çalıştığını anlamanız gerekir. Bir şirketin içini ve dışını anladığınızda, anahtar kelimeleri daha stratejik bir şekilde seçmenize , doğru banliyöleri hedeflemenize, alakalı blog konularını bulmanıza ve bir siteyi daha iyi yapılandırmanıza olanak tanır. Keşif toplantıları çok önemlidir, bu nedenle SEO uzmanı işinizi daha iyi öğrenmek için sorular sorabilir.

Kaliteli içeriğin önemini anlıyorlar

Sitenizde iyi içeriğiniz varsa, ziyaretçiler daha uzun süre kalacak, daha fazla bilgi edinecek ve harici sitelerin içeriğinizi paylaşma ve ona geri bağlantı verme olasılığı daha yüksek olacaktır. Google, EAT'ye (yetki ve güven oluşturma) çok önem verdi . Sitenizin bir hizmet sayfasına içerik yazarken veya bir blog yazısı oluştururken, bunun yetkili olması, yani bir uzmandan gelmesi ve iyi yazılmış olması gerekir.

Geri bağlantıların önemini anlıyorlar

Geri bağlantılar, Google'ın algoritmasının temelidir. Moz'a göre , bağlantı kurma, diğer web sitelerinden kendi web sitelerinize köprüler edinme sürecidir. Köprü (genellikle sadece bağlantı olarak adlandırılır), kullanıcıların internetteki sayfalar arasında gezinmesinin bir yoludur. SEO karmaşık ve birçok katmanı olsa da, kaliteli geri bağlantılar edinmenin önemini anlamak önemlidir.

Site yapısının önemini anlıyorlar

Sağlam bir URL yapısı oluşturmak, bir SEO uzmanı tarafından bakılması gereken ilk şeylerden biridir. Çoğu zaman, bir URL yapısı özensizdir ve anlaşılması zordur. Gereksiz URL'leri birleştirmek ve temiz bir yapı oluşturmak, kullanıcı deneyimini iyileştirecek ve Google'ın anlamasını kolaylaştıracak, bu da SEO'nuza yardımcı olacaktır.

İşin teknik yönünü anlıyorlar

Ajansımız , bizi diğer SEO ajanslarından ayıran kurum içi geliştiricilere sahiptir. Bir SEO uzmanı teknik açıdan güçlü bir anlayışa sahip olmalıdır. Search Engine Watch , teknik bir SEO denetiminin en önemli 12 unsurunun harika bir listesini derledi . Hızlı site yükleme hızı, sitelerinizin robots.txt dosyasını kontrol etmek, sitenin https ve güvenli olduğundan emin olmak, XML site haritalarını düzgün bir şekilde göndermek ve robots.txt dosyalarını kontrol etmek, bir SEO uzmanının bilmesi gereken öğelerden sadece birkaçıdır.

Uygun raporlamaları var

Anahtar kelimelerinizi rakiplerinize karşı izliyor musunuz? Bu basit ama göz ardı edilmemelidir. Anahtar kelimeleri banliyö düzeyinde takip edebilir ve sıralamayı analiz ederek kalıpları yakalayabilirsiniz. SEMRush ve Moz , favori raporlama platformlarımızdan ikisi.

Ellerinde yazılım var

Screaming Frog , teknik denetimler için tüm web sitenizi tarayacak harika bir yazılımdır. Daha önce, anahtar kelime takibi için SEMRush ve Moz'dan bahsetmiştik, ancak bu yazılımlar aynı zamanda teknik sorunlar, geri bağlantı fırsatları, marka izleme ve daha fazlası gibi önemli öğeleri de ele alıyor. Bir SEO uzmanıyla çalıştığınızda, onların becerileri için ödeme yaparsınız, ancak birçok durumda sitenizi bu önemli yazılımların çoğuna entegre etmiş olursunuz.

Dönüşümlerin ve satışların önemini anlıyorlar

Artan organik trafik ve anahtar kelime sıralamaları iyi bir şeydir. Tüm site trafiğiniz yeni bir iş veya geri bağlantı oluşturmayan bir blogdan geliyorsa, pek iyi olmaz. İşe aldığınız SEO uzmanının Google Analytics'teki dönüşümlere baktığından emin olun ve organikten kaç yeni potansiyel müşteri ve satış elde edildiğini ölçün. Hangi içeriğin satışları artırdığını görmek için daha ayrıntılı bir inceleme yapılmalıdır.

Düşük asılı meyvelerle uğraşıyorlar

Bir SEO uzmanı sitenizi denetleyebilir, önemli web sayfalarına çıplak gözle bakabilir ve SEO'nuzu engelleyen önemli eksiklikleri anında tespit edebilir. Kaç tane web sitesinin ana sayfalarında ve temel hizmet veya ürün sayfalarında başlık etiketini optimize etmeyi özlediğine şaşıracaksınız. Çok sık olarak, dahili bağlantı eksikliği vardır . Bir yazılım tarafından oluşturulan bir rapor yardımcı olabilirken, bir SEO uzmanı önce neyin üstesinden geleceğini bilecektir.

Yerelin önemini anlıyorlar

Bir Google araması yaptığınızda, harita sonuçları doldurulacak ilk şeylerden biridir ve yerel SEO'yu son derece önemli hale getirir. Bir SEO uzmanı, Google My Business sayfanızı optimize edecek. NAP'nizin (ad, adres ve telefon numarası) tutarlı olmasını sağlayacaklardır. Yext gibi yerel bir dizine gönderilmenizi sağlayacaklar . "Yakınımda" arama yapan bu kadar çok insanla, yerel SEO her zamankinden daha önemli hale geliyor. HubSpot'a göre , tüm Google aramalarının yaklaşık %46'sı yerel bilgi arıyor. Yerel SEO uzmanınızın yerelde ön planda olduğundan emin olun.

Anlamlı blog içeriğinin önemini anlıyorlar

Blog yazan şirketler, web sitelerine %97 daha fazla bağlantı alıyor . Sitenize backlink alabilmeniz için içeriğin bilgilendirici olması gerekmektedir. Blog içeriğiniz kabarıksa ve paylaşmaktan gurur duymadığınız bir şeyse, stratejinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekir. Blogunuz işletmeniz için bir satış aracı olmalıdır. Ayrıca içeriğinizi çevrimiçi bulan kişiler için bir bilgi merkezi olmalıdır. Bir SEO uzmanı, blogunuzu oluşturmak için konuları seçmeli ve bir strateji geliştirmelidir. Bir SEO uzmanının mutlaka siteniz için içerik yazması gerekmez, ancak konu seçimi ve yürütme stratejisi konusunda size rehberlik etmesi gerekir.

Delege etmekten korkmuyorlar

Yukarıdaki listeyi okuyarak, bir SEO uzmanının ne kadar şapka takması gerektiğinin gayet iyi farkındasınız. Kendine güvenen ve harika bir SEO uzmanı, yetki vermekten korkmaz. İçerik yazmada harika olabilirler, ancak teknik açıdan becerileri yoktur, bu nedenle bunun için güvendikleri bir kaynağa sahiptirler. Bir kişi size her şeyi kendi başına yapabileceğini söylerse, temkinli olun. Dijital bir ajansla çalışmanın güzel yanlarından biri de bu ; yukarıdaki öğelerin tümüne yardımcı olabilecek şirket içinde çok sayıda kaynağa sahiptirler.

Google'da en üst sıralarda yer almayı garanti etmezler

Kendine güvenen bir SEO uzmanı, Google'da hiçbir şeyin garanti edilmediğini bildikleri için garanti vermez. Birisi size "bir ay içinde garantili en iyi yerleştirme" konusunda adım atıyorsa çok dikkatli olun. Bilgili bir SEO uzmanı, Google'da birinci sayfada konumlandırmayı başarmak için strateji ve taktikleri ana hatlarıyla belirtir, ancak garanti vermezler.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder