17 Ağustos 2022 Çarşamba

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama , pazarlamanın etkileyiciler ve alıcılarla dinamik görüşmelerde bulunma yollarını geliştirmesini sağlayan ve müşterileri hedefleyen, elde eden ve elde tutan bir dizi entegre dijital teknik, teknoloji ve veriye dayanır.



Çoğu kuruluş için dijital pazarlama, ticari büyümeyi yönlendirmede giderek daha stratejik bir rol oynamaktadır. Sınıfının en iyisi markalar, durmaksızın dijital pazarlama kanallarını optimize etmeye, dijital ve fiziksel deneyimleri harmanlamaya ve rekabet avantajı sağlayabilecek gelişen teknolojileri benimsemeye odaklanıyor.

Pazarlamacılar uzun süredir müşteri edinme ve müşteriyi elde tutma hedefleri arasında gidip geliyorlar ancak pandemi,  müşteri etkileşimi tercihlerini kökten değiştirdi  ve dijital deneyimi sosyal ve ticari ilişkilerde çok önemli bir role yükseltti. Dijital artık sadece müşteri ilişkilerini geliştirmenin bir yolu değil; aynı zamanda  , çalışanlar, iş ortakları veya sosyal etkileyiciler olsun, hedef kitlelerle yeni bağlantılar kurmak için birincil ortamdır.

Dijital pazarlamanın genişleyen faaliyet alanı artık  genel stratejik pazarlama hedefleri, bütçeler ve temel performans göstergeleri (KPI'ler) üzerinde büyük bir etkiye sahiptir.


Dijital Pazarlama Stratejisi Çerçevesi Nedir?

Dijital pazarlama stratejisi, dijital deneyimler, kanallar, kampanyalar ve medya için hedefleri ve uygulama taktiklerini ve ilerlemeyi ve başarıyı ölçmek için performans ölçümlerini ifade eder.

Strateji oluşturmak için tek bir çerçeve yoktur, ancak herhangi bir dijital pazarlama planının temel bileşenleri şunları içerir:

  • Dijital pazarlama stratejisinin ve uygulamasının kurumsal büyümeyi yönlendirmede oynadığı role yönelik bir  vizyon  . Örneğin, kârı artırmaya yönelik bir itici güç, müşteri yaşam boyu değerini artırmaya yönelik bir iş hedefine dönüşebilir. Ortaya çıkan bir pazarlama hedefi, müşteri katılımını sağlamak veya müşterileri çapraz satış/yukarı satış yapmak olabilir.
  • Dijital pazarlama ekibi ve liderliği için net bir şekilde kapsamı ve tanımlanmış sorumluluklar . Örneğin dijital pazarlama liderleri,  strateji yürütmeyi desteklemek için bütçeleme , işe alma, teknoloji seçimi ve kampanya planlamasını belirler ve denetler. (Ayrıca bkz. “ Dijital pazarlama liderlerinin ve ekiplerinin rolleri nelerdir? ”)
  • Kısa vadeli dijital pazarlama programı hedeflerinin yanı sıra daha uzun vadeli performans başarılarını ortaya koyan ayrıntılı bir yol haritası . Müşteri adayı kalitesini iyileştirmek, belirlenen müşteri adayları arasında artan satışları yönlendirmek ve marka bilinirliğini artırmak, yeni müşteri edinme hedefine bağlı temel dijital pazarlama hedefleridir.
  • Dijital pazarlama hedeflerini desteklemek için gereken  ekip  becerilerinin , araçlarının ve süreçlerin değerlendirilmesi ve performanstaki boşlukları kapatmak için bir plan.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder